Łukasz Malinowski
Jak podał Dziennik Gazeta Prawna do Moskwy zjechali w poniedziałek na dwudniową konferencję przedstawiciele 26 państw antyunijnej koalicji przeciwko wprowadzonym opłatom za emisję CO2. Podczas moskiewskiego spotkania zostanie przyjęte stanowisko, na podstawie którego nowe opłaty za emisję CO2 mogłyby zostać zbojkotowane przez całą „26”.
Pośrednikiem w sporze jest Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO), na której forum obie strony sporu będą chciały dojść do porozumienia. Tymczasem Komisja Europejska nie chce się wycofać z przyjętych przepisów i zapowiada nakładane kar na opornych.
Wprowadzenie sankcji przez antyunijną koalicję dotknęłoby też PLL LOT. Spośród państw grożących Unii restrykcjami nasze linie lotnicze obsługują obecnie rejsowe trasy do Egiptu, Kanady, Rosji i USA. Na najbliższe dwa lata planowana jest jednak ekspansja w Azji. W maju br. po czteroletniej przerwie samoloty mają wrócić na trasę do Pekinu. W 2012 r. LOT ma zacząć latać na tokijskie lotnisko Narita. Restrykcje wprowadzone na unijne samoloty mogą zagrozić pomyślnej realizacji nowej strategii - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.